2014. február 1., szombat

Könyvajánló: A sehány éves kislány

Sziasztok!



A mai bejegyzésben egy könyvet szeretnék Nektek bemutatni, amit biztosan nagyon sokan ismertek már, hiszen régebbről származik, de mostanában újra kiadták, így újra kapható. Szerencsére :)


Ez pedig Marie-Claude Monchaux híres könyve, A sehány éves kislány 2012-es, új változata. Ajánlom azoknak az apukáknak, anyukáknak akiknek a gyermeke éppen abban a szakaszban jár, amikor már megfogalmazódnak benne a születéssel kapcsolatos kérdések és érzések.

A könyv Marika születését meséli el, néhol elég érdekesen és nyíltan fogalmazva, de abszolút nem túlzásokba esve. Egyik ilyen szembetűnő részlet: 

"-És hogyan jön elő a gyerek?
-A mamája két lába közt, egy kis nyíláson át. A fiúk testén nincs nyílás, egyedül csak a lányokén" (A sehány éves kislány, 2012, 23.o)


Ami mellett nem tudok szó nélkül elmenni, azok a szerző saját kezű illusztrációi, gyönyörűek. Realista módon, káprázatos színekkel illusztrálja az egyes oldalakat, ami biztos gyermeketeknek és Nektek is tetszeni fog. 


Van egyébként a szerzőnek más műve is, ami a gyerekeknek szól, az egyik ilyen a Nekem két szülinapom van című, mely szintén segít a gyerekeknek megérteni az örökbefogadás kérdését. Egy részletet ebből is hoznék Nektek, ami elég szívszorongató:

"Andrisnak hívnak. Júniusban múltam négyéves. Nekem minden évben kétszer van születésnapom: egyszer, amikor világra jöttem, másodszor, amikor hazajöttem - amikor örökbe fogadtak. Sokszor kérem anyut vagy aput, mondja el az én mesémet. A mesét, amelyet oly kedvesen írt és rajzolt meg A sehány éves kislány francia szerzője." (Nekem két szülinapom van.)

Mindkét könyv  1890 Ft körül mozog, nem mondanám drágának, bár nem egy vaskos kötetről van szó, kb.40 oldalas maga a könyv.

A végére még beszúrok pár más illusztrációt a szerzőtől, mert én lesett állal bámulom, annyira szépek!




Ti ismeritek ezt a könyvet? Esetleg meg is van Nektek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése